miércoles, 11 de marzo de 2009

Anàlisi de l'obra

Bé, com que m'agrada opinar sobre els llibres que llegisc, faré un anàlisi potser una mica subjectiu. No és que no puga, sino que vull fer-ho així.

En primer lloc, m'agradaria destacar un aspecte que considere molt important: el vocabulari. En aquest llibre he trobat moltes paraules que no coneixia. Em pareix que l'autor utilitza un llenguatge no massa acadèmic o simplement es deixa influir per la llengua parlada on ell viu. Em pareix interesant mencionar l'ús d'una paraula que no és correcta però l'autor la utilitza: inclús. Nosaltres el que diríem és "fins i tot". Vull recordar que aquesta va ser una paraula que havíem de corregir a l'exàmen a la pregunta de gramàtica.

També vull fer un curt anàlisi d'un personatge de la novel·la: Bernat Bellver (que em recorda a Bernat Metge): com que l'any passat donava psicologia, n'hi ha una cosa que em crida l'atenció sobre aquest home. Està bé, es un borratxo però aixo no excusa el fet de que en preguntar-li Joan una cosa sobre Revuelta, l'home es revoluciona i de sobte ja no tracta a Joan amb complimens sino li crida i li despatxa de la casa. Això pot ser un problema psicològic que al castellà es diu "trastorno bipolar", i consisteix en que una persona potser està bé, feliç, contenta i de sobte, sense motiu, passa a l'estat d'ànima contrari.


Ara posaré una fotografia d'un mapa on es pot veure a ón podría estar situada la casa de la que ens parla aquest llibre.



La casa podría ser aquesta...

No hay comentarios: