martes, 2 de diciembre de 2008

JOAN ROÍS DE CORELLA


Bon dia a tots!
Hui us conte coses sobre el autor del llibre que vaig llegir aquest trimestre per la assignatura de valencià. Vaig llegir Leandre i Hero. Història de Josep, i he de dir que és un llibre fàcil de llegir, però ara tinc que parlar del autor.
Bé, Joan Roís de Corella va nàixer a València al 1435. Va ser el fill major d’un noble cavaller i va dedicar-se a la carrera eclesiàstica, que pareix ser que era l’única solució possible, perquè ell no volia dedicar-se a la política. Per tant, Corella va ser teòleg i possiblement sacerdot.
Va tenir dos fills amb una dona, però sense casar-se amb ella; també va tenir relacions amoroses amb altres dones.
Pel que fa la seua obra, puc dir que va escriure en vers i en prosa, obres religioses, com l’Oració o Història de Josep, obres de circumstàncies, per exemple, Triunfo de les dones, obres amoroses i obres mitològiques, com per exemple, Leandre i Hero.
Va morir a l’any 1497.

Curiositats sobre aquest autor...
- Una cosa que em va cridar l’atenció sobre el autor és que se'l considera un dels sis autors més importants de la producció literària del segle XV. És un dels autors del Segle d’Or de les Lletres Valencianes, a més d’Ausiàs March o Jordi de Sant Jordi.
- Pareix ser que el pare de Joan Roís de Corella, Ausiàs Roís de Corella era cosí d’Ausiàs March.

Vos he posat un retrat d’aquest autor per que sabeu com era més o menys. A mi em pareix molt graciós.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Si és el meu oncle cheee!!! xD
jijiji... Com estàs Carmenxu???
Espere k molt molt bé. ^^
He de donar-te una gran noticia,
{{Crec k no te l'he dita}}xddd
"He aprovat Dibuix Artístic".
*.* Estic k no dooorc!!!
muaaajajajaaa... xD

Dilluns no hi ha insti...
k bo... despertar-se tard...
Açò sí k és vida senyoreta!!!
jejeje, au guapeta, vaig a veure
si puje alguna cosa al blog.
mMmMmMmuack!!!

Surró Moreno dijo...

Felicitats pel blog, que està bastant bé i em sembla molt complet. Cal dir que el retrat de Corella, dibuixat per Manuel Boix, és una interpretació contemporània. Corella com a tal no ha deixat cap retrat, ja que en l'edat mitjana que els autors deixaren la seua imatge per a la posteritat.